Are you looking for something??

2.6.13

other | dagjes uit met je moeder

Moederdag is net achter de rug, maar ook op andere dagen is het leuk eens een dagje lekker met mams op pad te gaan. Even winkelen, lekker lunchen in de stad of juist iets heel anders. Wij hebben drie leuke ideeën voor je: de Efteling, Diergaarde Blijdorp en Soldaat van Oranje. Pick your favorite!
De Efteling
Misschien heeft ze je er als kind al eens mee naar toe genomen: de Efteling. Of je nu 6, 16 of 46 bent: de Efteling blijft leuk! Ga voor een gezellig moeder-dochteruitje en wandel met zijn tweeën door het Sprookjesbos. Heb je een stoere moeder? Stap dan ook in de Python, Joris en de Draak en de Vliegende Hollander. Niets zo lollig als een gillende actiefoto van jou en je moeder! Ook minder stoere moeders vermaken zich in de Efteling. Villa Volta, de Droomvlucht en Carnaval Festival zijn leuk voor iedereen!

Diergaarde Blijdorp

Rotterdam Zoo, beter bekend als Diergaarde Blijdorp, is altijd leuk. Ook met je moeder. Wandel samen door de dierentuin -bij voorkeur op een doordeweekse dag, zodat het lekker rustig is- en bekijk alle dieren op julie gemak. Natuurlijk moet er tussen de apen en de leeuwen even rustig geluncht worden op een van de terrasjes van Blijdorp. Je sluit de dag af met een bezoekje aan de nieuwe vlinderkas van de dierentuin. Hier fladderen honderden vlinders vrij tussen tropische planten en bloemen. Sprookjesachtig!Soldaat van Oranje
Is je moeder niet zo van de pretparken en dierentuinen? Trakteer haar dan op een avondje musical! Het verhaal van Soldaat van oranje is heel bekend, en jullie hebben de film ongetwijfeld allebei wel eens gekeken. Rond 4 en 5 mei kun je er namelijk niet omheen. De musical is echter nog veel mooier dan de film. Het verhaal wordt opgevoerd in een hangar op het oude Vliegveld Valkenburg bij Katwijk. Hierdoor is het net alsof je een andere wereld binnenstapt en wordt je meteen meegezogen in de spannende wereld van de Tweede Wereldoorlog en het Verzet. 

Liefs, Manon

5 opmerkingen:

  1. leuke tips! Ik ga wel eens naar Burgers Zoo in Arnhem, daar is 't echt super!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke tips! :) Soldaat van Oranje lijkt me super mooi! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja ja! Blijdorp is echt leuk. Als kind ben ik er te vaak naartoe geweest waardoor ik een lange tijd er totaal geen zin meer in had, maar nu vind ik het altijd wel erg leuk. De vlindertuin en het 'onderwaterding' zijn toch wel echt mijn favoriet ...
    De musical Soldaat van Oranje lijkt me ge-wel-dig, ik ben er nooit geweest, maar het lijkt me geweldigfantastisch. Mijn moeder en ik waren vorig jaar bij een toneelstuk dat 10 uur duurde, dat was me ook een geweldig moeder-dochter uitje!
    Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blijdorp is echt leuk ja, dan maak ik heel veel foto's van alle dieren en moet m'n moeder ze bekijken.. haha! Nee grapje, vind ze heel leuk ;) Maar goede tips hoor, Soldaar van Oranje lijkt me heel leuk...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is jammer dat alles zoveel geld kost. :')
    Maar soldaat van Oranje vond ik echt een prachtige musical!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx