Are you looking for something??

10.8.13

holiday | inpaktips

Vakantie... Een fenomeen waar iedereen naar uitkijkt, maar waar een kort maar krachtige stressvolle periode aan vooraf gaat. Om deze fase zoveel mogelijk in te perken, is het handig het volgende lijstje eens goed te checken voor vertrek. Dus: chill, pak dansend je koffer en ga zingend naar plek van bestemming!
vintage summer
  • Je neemt een mobiel mee, een camera en misschien zelfs een tablet, iPod en/of mobiel. Vergeet dus je opladers niet! Maak met het hele gezin een "snoerentasje" waarin je alle snoertjes verzamelt. Zo zit alles bij elkaar en hoef je ze niet tussen alle bagage te zoeken (opladers zijn erg "kwijtraak"-gevoelig!)! Doe verder tijdens de reis alle elektronica in tassen. Bij een stop kun je gewoon alles meenemen uit de auto zonder dat je de hele auto door hoeft te spitten naar die ene tablet/laptop/telefoon!
  • Ikzelf ben best creatief en beleef meestal een creatief hoogtepunt in de vakantie. Daarom, en omdat ik een vakantiedagboekje bijhoudt, neem ik altijd Stabilo Fineliners, pennen, stiften en potloden mee. You never know!
  • Wanneer je medicijnen moet slikken, is het verstandig voldoende mee te nemen. Verder zou ik een basispakket meenemen: pijnstillers, gaasjes, pleisters, tekenpen enzovoort
  • Als je naar een land gaat waar de zon gegarandeerd is, stop je je koffer gewoon zo vol mogelijk met jurkjes, shortjes, bikini's en topjes. Maar wanneer je naar een zonland én een minderzonland gaat, moet je op meerdere weertypen pakken. Zorg voor ongeveer twee lange broeken, een dun vestje, een sweater en twee T-shirts met lange mouwen. De rest kun je inpakken met zomerse dingen.
  • Maak thuis al setjes met kleding. Welke korte broek met welk topje en welke schoenen? Zo kun je alles een keer dragen op plaats van bestemming. Kies niet alleen comfortabele, effen items, maar durf uit te pakken! Aangezien je thuis toch setjes maakt, hoef je je daar op je vakantieplek geen zorgen meer over te maken. 
  • Check alle informatie over je vakantieland. Moet je bijvoorbeeld speciale dingen bij je hebben onderweg (in Frankrijk is een alcoholblaastest aan boord verplicht!)? Het zou zonde zijn als dat je vakantie (voor heel even) zou verpesten...
En ik kan zo nog wel even doorgaan, maar daar zou ik jullie alleen maar mee vervelen... Veel succes met inpakken en heb je nog tips, laat het me weten!

xx

7 opmerkingen:

  1. Handige tips! Alleen ik ben al op vakantie geweest ;p

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook al weggeweest maar erg goede tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super handig, leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tips! Ik ga dinsdag op vakantie en dan ga ik ze daarvoor nog maar eens lezen haha. Succes met inpakken dan maar! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handige tips! Ik ga dinsdag nacht naar een warm land dus dat wordt veel shorts en topjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele goede tips! Ik ben voor een half jaar op 'vakantie' dus ik heb echt VEEL meegenomen haha.

    Liefs,
    Kiki / Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx