Are you looking for something??

29.1.13

tag | Books

Gepinde afbeeldingIk heb een tag voor jullie! Over boeken!


Audioboek of echt boek?
ECHT! Ik lees liever zelf. Anders weet ik mezelf denk ik geen houding te geven, als je alleen maar luistert. Nee hoor, geef mij maar een echt boek, iets tastbaars.

Zachte of harde kaft?
Das een moeilijke. Ik lees 't allebei graag. Ik ga denk ik toch voor hard, puur uit het opzicht dat ik zuinig ben op m'n boeken. Paperbacks worden zo snel lelijk...

Fictie of non-fictie?
Ik las op een blog over iemand die op deze vraag non-fictie had, 'want dat is op de werkelijkheid gebaseerd'. Maar (en ja, nu komt de literatuurnerd in mij naar boven, ik had een 9,7 voor die toets...) fictie kan óók op de waarheid gebaseerd zijn, alleen niet helemaal. Simone van der Vlugt of whoever schrijven gewoon fictie. Dus je hoort het al, ik ga natuurlijk voor fictie (:

Verzonnen of echte wereld?
Is dit niet hetzelfde? Ik heb het liefst verzonnen, met een vleugje echte wereld, mag dat ook?

Harry Potter of Twilight?
Ik heb ze allebei niet of niet helemaal gelezen, maar als ik mijn mening ga baseren op de films, denk ik dat ik voor Harry Potter ga. Maar mijn broertje en ik zijn van beide filmseries de dvd's aan het verzamelen, dus ik kan eigenlijk niet echt kiezen.

Geleend of gekocht?
Ik heb een tante die een zolder vól met boeken heeft en ze leest boeken maar één keer, dus ik krijg al haar boeken. Niet gekocht en niet geleend dus. Maar als ik zelf boeken koop (wat ik ook nog wel eens doe), doe ik dat liever, dan naar de bieb gaan. Al heb ik veel boeken wel "ontdekt" door de bieb. Wat een hemel is dat, zeg hé.

boekenwinkel of online?
Ik vind het héérlijk om in een boekenwinkel te neuzen, maar daar heb ik vaak helaas geen tijd voor. Online is net zo makkelijk en kan net zo heerlijk zijn. Lekker over eci.nl of bol.com surfen en 1001 nieuwe boeken ontdekken.

Eenmalig boek of een trilogie?
Geen voorkeur. Ik vind een serie erg leuk, zeker als ze nog niet allemaal verschenen zijn, zoals bij Gone, de zesdelige serie van Michael Grant. Maar eenmalige boeken zijn net zo leuk, ik heb geen voorkeur.

Zwaar en dik of lief en kort?
Het liefst lees ik dikke pillen, met moeilijke plotten en knappe dialogen, want ik leer daar zelf ook een hoop van voor mijn eigen verhalen. Maar een lekkere chicklit op z'n tijd is ook niet vervelend.

Romantische of actie?
Echt, ik ben zo slecht in keuzes. Ik lees het allebei! Ik heb wat dat betreft een enorm brede voorkeur en niet alleen met boeken. 


Vertel me van wat voor soort boeken JIJ houdt!

Liefs, Manon

9 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan, had deze TAG nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke artikel! Ik vind audioboeken echt 100 keer niks! Doe mij maar de echte paperbacks of e-boeken dat kan er ook nog wel mee door :)

    www.tlnique.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze heb ik nog niet eerder gezien !
    erug leuk deze (:
    en ik zou echt kiezen voor harry potter in plaats van twilight : stukken leuker en zoveel spannender !
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke tag! had deze nog nooit eerder voorbij zien komen :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tag!! Ben het helemaal met je eens, geen luister boeken maar gewoon zelf lezen. Bij luister boeken heb ik ook sneller dat ik na een tijdje niet meer weet wat ze nou heeft verteld! :) Je blog ziet er ook heel leuk uit trouwens! xoxo

    Kom je ook een keer op mijn blog? alexjuhhh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had hier een reactie gezet maar het duurde heel lang om te laden, dus ik weet niet of je mijn reactie ontvangen hebt (daarom zet ik er dus nog een :p).
    Leuke tag! De antwoorden die je gaf, zouden ook mijn antwoorden kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke tag! Ik ga hem overnemen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx