Are you looking for something??

3.5.13

personal | Dagje A'dam met omie

Hi lovies!

Hier even een personal post, over gisteren (: Morgen zal er weer een persoonlijke post verschijnen, in verband met de signeeravond vanavond. Heb net m'n gebakjes gehaald, zo leuk!!!!!

Maar goed, hierboven zie je Waar Het Allemaal Gebeurde dinsdag. Het Paleis op de Dam zie je links een beetje, waar Bea en Alex en Máxima hun handtekeningen zetten. Op de voorgrond de Nieuwe Kerk, waar je al die saaie politici "ik beloof het" hoorde zeggen (: Bijna al deze mensen die hier staan stonden ze wachten tot ze Willems voetafdruk in het hoogpolige tapijt in levende lijve konden zien. Wij hebben 't uiteindelijk niet gedaan, want.... 
 Bij het Rijksmuseum was het óók druk! Daar moesten we ook meer als anderhalf uur wachten en hebben we nog lekker gekletst met mensen voor en achter ons in de rij (je moet wat als je zo lang in de rij staat).  
 Ja hier waren bij alweer een stukje verder, maar al deze mensen stonden nog achter ons te wachten! Heerlijk om te weten dat jij daar een uur geleden stond en nu nog niet binnen bent (: Zij moeten nog veel langer wachten!
 Nou, ik heb 'm gezien hoor. De Nachtwacht. Het was stervensdruk, dus heb er niet aandachtig naar kunnen kijken (er was iets met dat meisje die ertussen door glipt, maar wat weet ik dus even niet meer) en het blijft raar om zo'n meesterwerk wat miljoenen of miljarden waard is in het echt te zien (mijn opa heeft 'm nagemaakt met Schilderen Op Nummer. Je kent het schilderij uit je hoofd). Je beseft niet dat járen geleden Rembrandt voor hetzelfde, nog lege doek stond en ook stond te bedenken wat er nou eigenlijk op te zien was. Echt heel raar.
 Johannes Vermeer maakt mijns inziens alledaagse schilderijen waar, als je goed kijkt, een verhaal achter schuilt. Hier kun je namelijk goed wat bij voorstellen. De dame die zit krijgt een liefdesbrief van haar dienstmeid. Je kunt je daar vragen over stellen en een verhaal bij verzinnen. Dat vind ik mooi!
 Een heuule bekende van Vermeer, Het Melkmeisje. Klein maar fijn (: Het meisje met de parel heb ik niet kunnen vinden. Over dit schilderij heb ik ooit een jeugdboek geschreven wat ik erg mooi en boeiend geschreven vond, maar ja, het schilderij was onvindbaar of gewoon niet aanwezig in het museum.
 Een mega bibliotheek! Jammer, je mocht er niet in kijken, maar hij was echt huge!
 Haha, lekker bedje (:
Wat een mysterie... Ze zit gewoon op een soort zadel die in haar broek zit, wedden?
Hét balkon waar we die lieve prinsesjes in hun gele jurkjes konden bewonderen!

Het was een erg leuk, maar wel vermoeide dag. Jullie hebben nu nog niet eens alles gezien wat ik heb gezien, maar ik had niet de hele tijd de camera vast. Sorry voor de mindere kwaliteit trouwens, maar had een kleine compact bij me en niet de spiegelreflex (:

Morgen foto's van de signeeravond!

Liefs, Manon

PS. 6 mei bestaat m'n blog één jaar! ;D

8 opmerkingen:

  1. Ik wil ook een keer naar het Rijksmuseum! Ziet er allemaal erg leuk uit!
    Wow, de tijd gaat snel hé! Want, als je blog over 3 dagen alweer een jaar bestaat... alvast gefeliciteerd alvast! Je doet het echt heel goed! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa wat leuk! Ik ga binnenkort ook naar het Rijksmuseum!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben vandaag met m'n oma naar Den Haag geweest, haha! Zo te zien heb je het leuk gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke foto's. veel plezier op je signeeravond.!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk verslag! Hahaa die man, ik denk ook dat die op een zadel zit. succes bij je signeeravond!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Ik ga ook nog een keer naar het Rijksmuseum. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je daar bent geweest! Wow, wel vervelend dat je zo lang in de rij moest staan, maar om zoiets te zien is natuurlijk wel erg leuk :) Wat tof dat je blog bijna een jaar bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah wat leuk zeg, gaaf verslag :) Hopelijk was de signeeravond leuk, ben benieuwd naar de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx