Are you looking for something??

20.4.13

interview | Nadine heeft een passie voor schrijven

Ik heb weer een nieuwe "Passie voor schrijven" voor jullie! Deze keer heb ik Nadine geïnterviewd. Klik op "meer lezen" voor het interview!
Tumblr_mhps6qtkyt1rnvbmuo1_1280_large

Wat is jouw passie? Opinie schrijven, verhalen, gedichten, songteksten?
Mijn passie ligt bij verhalen schrijven. Ik schrijf het liefst korte verhalen en zit al een tijdje aan een nieuw, lang verhaal te denken. Bovendien schrijf ik recensies op mijn blog De Lady Library, iets wat ik steeds leuker vind om te doen!

Sinds wanneer schrijf je?Al sinds ik klein ben. Vroeger moesten we altijd inbellen voor internet, dus mocht ik nooit zo lang spelletjes spelen. Als alternatief startte ik dan Word op en ging ik schrijven. Honderden verhaaltjes stonden er in mijn map, die helaas tijdens een crash verloren is gegaan. Ik heb nog een paar verhalen van toen ik rond de tien jaar was en af en toe lees ik die wel eens terug.

Is er wel eens werk van je gepubliceerd?Er is nooit iets van mij gepubliceerd op papier. Ik heb de Pretty Little Liars wedstrijd van Chicklit.nl en Girlscene gewonnen en mijn verhaal staat wel op hun sites.

Hoe reageren mensen op het feit dat je schrijft en wat vinden ze van je werk?Mijn familie en vrienden vinden het allemaal erg leuk. Ik heb nog niet veel aan hen laten lezen, behalve dan mijn inzending van de Pretty Little Liars wedstrijd. Mijn beste vriendin en mijn moeder lezen wel vaker wat en helpen mij dan met kleine spelfoutjes of andere fouten die ik over het hoofd heb gezien.

Zou je later een beroep willen waarin schrijven centraal staat? (journalist, schrijver, enz.)Vroeger was mijn droom om architect te worden, maar die heb ik sinds een paar jaar bijgesteld naar auteur. Het lijkt mij echt geweldig om met het schrijven van boeken je brood te verdienen, helaas is dat erg moeilijk. Ik ben dus gewoon van plan een studie te kiezen waarmee ik een leuke baan kan krijgen, maar het liefst wel een beroep waar ik veel kan schrijven.

In wat voor opzichten heb jij een voordeel, omdat je schrijft?Bij schrijfopdrachten van Nederlands ben ik meestal de enige in mijn klas die echt enthousiast is, maar echt een voordeel is dat niet. Wel doe ik voor mijn gevoel veel meer met de stof uit de literatuurlessen dan mijn klasgenoten.

Waarom schrijf je?In eerste instantie om mijn gevoelens en ideeën kwijt te kunnen, maar sinds ik weet dat mensen het leuk vinden om mijn verhalen te lezen, ook om mensen te vermaken.

Wat is je favoriete plekje om te schrijven?Op mijn kamer, het liefst in doodse stilte. Als er niemand thuis is, zit ik ook graag beneden.

Wat doe je met ideeën die in je opkomen? Onthouden, opschrijven of doe je er gelijk wat mee?Ik schrijf ze meteen op! Zelf ’s nachts, als ik het liefst verder ga met slapen, knip ik toch mijn licht aan om alles op te schrijven. Ik ben namelijk een held in ideeën vergeten.

Hoeveel verhalen heb je al afgeschreven en hoeveel zijn er onafgeschreven?Ik heb een aantal korte verhalen die af zijn, die heb ik namelijk voor een wedstrijd geschreven, maar er zijn nog zat verhalen die onafgeschreven op mijn laptop staan. De tel ben ik inmiddels kwijtgeraakt.

Schrijf hier de eerste vijf zinnen die in je opkomen.Knarsetandend bekijk ik de man voor mij in de rij van de kassa die op zijn gemakje alle boodschappen op de band legt en dan een praatje aanknoopt met de cassière. Ik vis mijn iPhone uit de Louis Vuitton tas en zie de tijd verspringen naar 16:28. Schiet op, schreeuw ik de man in gedachten toe. Als hij eindelijk zijn kar aan de kant heeft gereden, reken ik snel mijn boodschappen af. Buiten verblindt het zonlicht mij, maar na een paar keer knipperen zie ik dat ik te laat ben, hij is weg.

Is de reden dat je een blog bent begonnen (deels), omdat je veel van schrijven houdt?Ja, deels wel, maar vooral omdat ik ook heel veel van lezen houd. Ik vind het leuk om die twee hobby’s te combineren!

Wat is de beste schrijftip die je andere schrijvers kunt geven?Forceer niks, lees je teksten goed na en keep on dreaming!

6 opmerkingen:

  1. Ik heb haar PLL verhaal gelezen, super goed! En die vijf regels, wauw, net een boek! Ik bezoek haar blog eventjes! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk interview! Ik 'ken' Nadine, omdat ik ook heb meegedaan aan dezelfde schrijfwedstrijd! :) Ik moet nog steeds deze vragen invullen, maar ik heb het zo druk nu... :( Gelukkig is het bijna vakantie! :D

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaaaauw, Nadine schrijft echt goed!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een leuk interview!
    Ze schrijft echt mooi! Ook leuk beantwoord ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahh leuk om zo'n intervieuw te lezen (: ik ga haar even bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, wat een leuke reacties zeg <3 Ook super dat jullie mijn (nouja, onze) blog bezoeken. Ik blog namelijk niet alleen hoor, met vijf andere geweldige meiden probeer ik onze passie te delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx