Are you looking for something??

7.5.12

music | Of Monsters And Men

Wie de megatop 50 in de gaten houdt (en luistert), heeft hem de afgelopen weken vast wel een aantal keer gehoord. Het vrolijke liedje met een duister, rafelig randje, heet Little Talks.
Happy me, ik heb Spotify en tikte dus even de naam van de folkband "Of Monsters And Men" in en stuitte op hun album "My head is an animal" die vol staat met zelfde soort muziek, de een wat ingenomener dan de andere.



De zeskoppige band, die twee jaar geleden is opgericht in Reykjavik (de band is ook IJslands), "smikkelen" mee van het succes van het folkgenre, dat heel in trek is.
Het is eens wat anders dan eeuwige, op elkaar lijkende popsongs. Wat ook wel leuk is, hoor, maar op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee.
Nou ja, hier ben ik voorlopig nog zoet mee; het album heeft 11 tracks plus twee bonustracks.
Het album van de band, "My head is an animal"
Conclusie: fijne liedjes voor zwoele zomeravondjes (als die nog komen, grrr...) in de tuin, tijdens het koken, voor bij je huiswerk, wanneer niet, eigenlijk?
Je moet gewoon een keertje luisteren en vertel me wat je ervan vindt!
Hieronder vind je hun hit "Little Talks". De videoclip oogt wat vreemd, maar de muziek is gaaf!

Nou? Wat vind je ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx