Are you looking for something??

18.5.12

music | Racoon & Ilse Delange

Ik geloof dat iedereen wel een muziekidool heeft. Die kan van een bepaald genre zijn of uit een bepaald land. Mijn idolen komen uit Nederland! En dat hoeft echt niet alleen van die Volendamse rotzooi te zijn, Nederland maakt goede muziek. Denk aan Go Back To The Zoo, Blof, Acda & de Munnik, Guus Meeuwis... Genoeg! En: Racoon en Ilse Delange. Als je wilt weten wie dat zijn (als je het niet weet, wat ik me niet voor kan stellen), en wat ik ervan vind, lees snel verder!

Racoon is een Nederlandse band, waar tegenwoordig een belangrijke rol is weggelegd voor de akoestische gitaar. En ik houd echt heel erg van liedjes met akoestische gitaar, dus dat helpt al. Maar Racoon maakt geweldige songs, die best een beetje van elkaar verschillen. Sommige zijn juist heel vrolijk (Love you more) en bij andere moet ik bijna huilen (Don't give up the fight). Maar één ding hebben ze gemeen: je kunt ze allemaal meeblèren! 
Bart, de leadzanger, die overigens ook zorgt voor de mooie mondharmonicasolo's, geeft soms net dat beetje extra dat een song geweldig maakt. Nog nooit gehoord van Racoon of gewoon benieuwd naar hun liedje "Don't give up the fight"? Luister hem hieronder!
Alle opbrengsten van de single gaan naar Stichting Jayden en de strijd tegen neuroblastoom kinderkanker.
Ilse Delange is een Nederlandse artiest die zichzelf vaak tot heel vaak met een, jawel, akoestische gitaar begeleidt. Haar songs zijn vaak vooral mooi, met uitzondering op een aantal liedjes, zoals DOLUV2LUVU, die ze speciaal voor Serious Request 2011 heeft uigebracht. Deze song is wat anders en de akoestische gitaar ontbreekt. Eind vorig jaar overleed haar vader en was het dus een tijdje stil rond de zangeres. Maar deze maand is haar nieuwe single "Hurricane" uitgekomen! Nou ja, hij was alleen te horen op de radio... een heel klein stukje! Maar het "interview" van Edwin Evers met Ilse is ook al het luisteren waard!

En? Hebben jullie muziekidolen? En wat vinden jullie van Racoon en Ilse Delange??

Liefs, Moon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx