Are you looking for something??

15.8.12

new in | New/Old CD's

Euhh, ja, een echte new in is dit natuurlijk niet! Want eigenlijk heb ik CD's gehaald uit de enorme collectie van mijn lieve papa (:
Maar daar doet niemand meer wat mee en ik dacht eigenlijk ook dat de magie van CD's eigenlijk over was, nu ik Spotify en radio heb. Maar ja hoor, mama haalde de doos tevoorschijn en ik bezweek voor al het moois in die kleine, zwarte IKEA-doosjes...
Mijn vader weet echt niet hoeveel CD's hij heeft. Hij had zelfs de CD "Oog in Oog, live in Ahoy in 2001" van BLOF (hoe doe je zo'n O met / ??) dubbel! Maar goed, klik snel op "meer lezen" voor mijn nieuwe/oude aanwinsten!
PS. Het is allemaal best oude muziek, uit "papa en mama's" tijd. Ík vind het goed en ik heb geen idee hoeveel van jullie dat met me eens zijn. Maar om één vooroordeel uit te wissen: OUDE muziek hoeft niet te betekenen dat het UIT is. Sommige muziek is gewoon tijdloos. Zoals dit (:
Album: Toto - The Seventh One
Kennen we van de hits: Stop loving you, Africa, Pamela
Leuk, omdat: het ook wel een keer andere muziek te horen dan "de grote hits".
My fave: Pamela
 Album: The Police - Every Breath You Take
Kennen we van de hits: phfoe welk liedje niet? Roxanne, Message in a bottle, Every little thing she does is magic. Als je de titels niet herkent, ken je ze vast wel als je ze hoort.
Leuk, omdat: The police gewoon geweldig zijn. Sting heeft een hele fijn stem en hoewel bijna alle liedjes wel op elkaar lijken, zijn het heerlijke meezingers, maar ook liedjes waar je gewoon stil naar kunt luisteren.
My fave: Roxanne
Album: Acda en de Munnik - Naar Huis
Kennen we van de hits: Niet of nooit geweest, Het regent zonnestralen, Mooi liedje.
Leuk, omdat: het een heuuule oude CD is (kijk de cover!). En ook bij deze geldt: ken jij meer dan die hits? Ikke niet.
My fave: Het regent zonnestralen
Prijzen zijn nog in guldens, haha
Album: Bon Jovi - Crossroad
Kennen we van de hits: Livin' on a prayer, Bed of roses, Keep the faith
Leuk, omdat: het heerlijke muziek is om op los te gaan, zonder de boel af te breken. Ik weet niet, gewoon fijne muziek.
My fave: Livin´ on a prayer en Bed of roses. Allebei mooi.
 Album: Supertramp - The autobiography of Supertramp
Kennen we van de hits: Fool's overture, Breakfast in America, Give a little bit
Leuk, omdat:  Lekker net-effe-anders muziek en daar houd ik toevallig van (:
My fave: Breakfast in America én Give a little bit. Sorry, kan echt niet kiezen...
 Album: U2 - Achtung Baby
Kennen we van de hits: Weer zo'n moeilijke... Where the streets have no name, One, Beautiful day, Sunday bloody sunday... En nog veel meer!
Leuk, omdat: er niet veel bekende U2-liedjes op staan. Heerlijk nieuwe muziek ontdekken van artiesten waarvan je dacht dat je alles al kende, leuk!
My fave: One (maar dan zonder Mary J. Blige...)
 Album: Bee Gees - the very best of the Bee Gees
Kennen we van de hits: Night fever en Stayin' alive, natuurlijk!
Leuk, omdat: het zo lekker fout en hoog is en daarom geweldig! Het is echt zo'n CD die je op moet zetten met de gedachte: wat maakt het toch ook uit?
My fave: Stayin´ alive (lekker meezingen en dansen)

Kende jij een van deze artiesten? Zo ja, vind je hun muziek goed? En zo nee, lijkt het je wat?

Liefs, Moon

4 opmerkingen:

  1. Ik ken 'Supertramp' .. M'n vader luistert die cd nogal vaak, ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden .. Haha!
    Leuke blog heb je! Ik ga je blog volgen, jij die van mij ook?

    http://enjoyyourinspiration.blogspot.nl/
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegt kwam the police me alleen ergens bekend voor.
    xx♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken alles :) Ik houd ook wel van oude muziek, zoals bijvoorbeeld The Beatles, Bee Gees, Queen en Guns 'n Roses. Verder koop ik heel vaak cd's, ik heb nu een verzameling van ongeveer 60/70 cd's :) Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken ze allemaal, haha! Old music is lovely. Alhoewel ik meer Grunge luister [dus '80 en '90]. Een deel vind ik dus helemaal top, zoals U2 en The Police, en een deel is me net iets te oud. Nederlandse muziek is trouwens niets voor mij. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx