Are you looking for something??

12.3.13

column | brief aan Moeder Natuur

3103945435_1_7_iesmoxvg_largeLaatst schreef ik een brief aan Moeder Natuur:

Beste Moeder Natuur,
Soms ben ik zo blij met al het moois dat u op onze mooie aarde heeft gedeponeerd. De vogeltjes, de bomen, de planten, de bloemen, de beestjes. Ik kan daar zo van genieten, weet u!
Maar ik geloof dat er een fout is gemaakt. Uw bedrijf heeft de vogels al over laten komen uit hun warme overwinteroorden. U heeft de bloembollen laten geloven dat ze al naar boven mochten komen. U heeft de schapen ervan overtuigd dat het al tijd was om lammetjes op de wereld te zetten. En u heeft menig dier in de war gebracht door de hormoonhuishouding eens flink op z'n kop te zetten (gevolg: jankende katten, kwaken de eendenen ga zo maar door). En het belangrijkste van alles: u geeft mensen valse hoop! Ze kopen gezellige plantjes voor in de tuin, shoppen zich wild met al die zomerkleding (die ze nog niet aan kunnen) en denken telkens maar weer dat ze nu eindelijk uit hun winterdip komen. Maar de winter keert gewoon zonder pardon weer terug! Bent u aansprakelijk voor het te vroeg inluiden van de lente?
Ik hoor graag meer van u.

Met vriendelijke groet,
Manon Boot


Tumblr_me4j9yslyf1qfxtlko1_500_largeEen dag later kreeg ik onderstaand briefje terug:

Beste mevrouw Boot,
Ik stel mijzelf ten eerste niet aansprakelijk voor de in uw brief genoemde incidenten. Voor klachten over te koude temperaturen en te gure winden moet u bij mijn collega, Koning Winter, zijn.
Nogmaals, ik stel mijzelf niet aansprakelijk en wens u nog een fijn lente.


Met vriendelijke groet,
Moeder Natuur.


Ik weet niet wie er zin heeft deze Koning Winter te schrijven, maar ik niet. Ik ben er helemaal klaar mee. Het wordt tijd voor echte lente in plaats van deze ongeorganiseerde bende!

Liefs, Manon

10 opmerkingen:

  1. Ik heb al mijn hoop gevestigd op de toekomstige Paus. Hij zal het mooie weer hopelijk wel meebrengen. Ik ben dus al redelijk radeloos ja... :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we dan maar emigreren naar Italië of Griekenland of Indonesië of Curacao, want volgens mij wordt het hier nooit meer zomer :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kunnen we ons continent verwisselen met afrika ofzo. Ik wil gewoon zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig artikel. Hahaha. Ik ben het ook helemaal zat. Zondag had ik allemaal leuke lentedingen geshopt en die wil ik aan kunnen trekken ook! Ik vind dat koning winte r ook maar aan abdicatie moet gaan denken...
    Misschien schrijf ik wel een brief aan koning winter en zet ik die op mijn blog. Met een verwijzing naar jouw artikel natuurlijk!
    Liefs, Jasmijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha zo leuk gedaan dit !
    ik kan echt lezen dat je weer zin hebt om te schrijven manon (:
    zeker vaker doen zulke columns !
    en hoezo mevrouw is niet grappig he ?
    haha ik heb wel even gelachen hoor (:
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit nog midden in m'ń winterdip hoor! Ik ben vandaag mijn mobiel bij my health club vergeten.... dus niet boos zijn as ik niet reageer op whatsapp xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx