Are you looking for something??

3.3.13

sunday story | Kom maar op met die lente!

Spuugzat ben ik mijn winterjas. Dat dikke, onhandige ding, samen met de wanten, sjaals, mutsen en laarzen. Ze mogen allemaal zo ver mogelijk opgeborgen worden, achterin mijn kast. Elke dag stap je, dik ingepakt, vol goede moed op je fiets, om vervolgens zwaar onderkoeld op school te komen. Het moest eens afgelopen zijn met de winter.
En gelukkig, mijn smeekbeden zijn gehoord: af en toe breekt de zon door, maar mijn zomerjas kan nog niet tevoorschijn worden gehaald. Dat ik nu überhaupt al kan denken aan de lente, maakt mij blij. De hyacinten, narcissen, alle bloemen komen omhoog. Kleine eendjes die trots achter hun ouders aan paraderen, wakker worden door het gezang van de vogeltjes en lammetjes in de wei. Al dat alles kan maar één ding betekenen: Lente. Ik kan weer langzaamaan gaan denken aan sandaaltjes, ballerina’s en T-shirts waar je géén jasje of vestje overheen hoeft. Om over het shoppen voor zomerkleren nog maar te zwijgen. Helaas is het allemaal nog niet zover. Ik wil tegen iedereen met Uggs zeggen dat, als eenmaal de zon is doorgebroken, ze die dingen de komende paar maanden niet meer aantrekken. Ze doen me teveel denken aan de winter. En als er iets is waar ik voorlopig niets meer van wil horen en zien, is het wel de winter. Daar hebben we ons portie wel weer van gehad. Heerlijk, die lentekriebels.

Afgelopen vrijdag ging ik met mama en oma naar Gouda. En ja, de H&M daar is gewéldig! Lekker overzichtelijk, niet rommelig, niet te groot, maar ze hebben wel alles genoeg! Ik kocht onderstaande dingetjes, een vrolijke broek, mijn eerste broek die écht te kort is, maar gelukkig hoort dat ook. Ik ben bijna over mijn te-korte-broeken-fobie heen. Deze broek komt tot vér boven mijn enkels!!
Eigenlijk mag ik niks kopen i.v.m. het shoppen met May, maar deze broek was zó leuk én maar €19,95 én mijn moeder haalde me over met de opmerking dat hij er dan misschien niet meer is. En daar had ze wel een punt. En ik ben nu alvast voorbereid op de eerste lentezonnetjes (:
Onderstaande schoentjes kreeg ik van mijn opa en oma voor mijn rapport! MAAT 41! Kan je voorstellen hoe blij ik ben dat ik MAAT 41 pas?!?!?! Wel met blote voeten, dat dan weer wel. Maar hier moet je ook geen sokken in doen. Het zijn een soort van ballerinasneakers. En ze staan PERFECT onder mijn nieuwe broek!!! Én ze waren maar €9,95! Dat laat niemand toch staan (achterwege gelaten dat ze waarschijnlijk ONTZETTEND gaan meuren. Dat heb je met goedkope schoenen...)

 En helaas jongens, mijn vakantie is óók voorbij... Ik heb volgende week een hoop te doen! Een SO Grieks, een repetitie Wiskunde (waar ik weinig van snap... goniometrische functie. Bleghh), een repetitie Nederlands (formuleren. MOEILIJKSTE hoofdstuk van het hele jaar, op de havo was het gemiddelde een onvoldoende...) en een SO Biologie (over cellen. Gaat wel, alleen de functies van al die organellen zijn zo ruk om uit je hoofd te leren...). O, en ik moet een boekverslag van Nederlands inleveren... Bah, bah en nog eens bah. Maar goed. Gisteren en vandaag even flink aanpoten en ik ben goed voorbereid. In mijn vakantie zelf heb ik niet veel gedaan, maar dat kan ik niet ook gewoon niet. Vakantie is vakantie. Normaal begin ik ook pas met leren in het weekend. Dus.


 Yeah, vanochtend is het gebeurd! Ik heb m´n verhaal opgestuurd! Met twee dagen vertraging, maar nu hij eindelijk opgestuurd is, ben ik echt zenuwachtig! Spannend! En natúúrlijk houd ik jullie op de hoogte!!!
 Dit is mijn nieuwe tasje! Deze keer gebreid! Het uiltje heeft mijn moeder gehaakt, hij is echt too cute!
Simpele outfit vandaag. Oversized vest van m´n moeder, met spijkerbroek, blouseje en citroenketting!

Fijne zondag verder!

Liefs, Manon

15 opmerkingen:

  1. leuk artikel! je outfit is ook echt super leuk! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat spannend dat je verhaal is opgestuurd! Zo benieuwd. :) En wat een heerlijk printje op die jeans. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die nieuwe broek ziet er schattig uit, wat een tof printje! En dat uiltje dat je moeder heeft gehaakt, is inderdaad heeel cute.
    Succes met je repetities en So's komende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig printje op de broek. Wow, echt geweldig. Heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat voor verhaal heb je opgestuurd? Voor een wedstrijd ofzo? :) En een hele leuke broek, lekker lente / zomerachtig. Ik heb trouwens ook een te-korte-broekenfobie, ik kan daar écht niet tegen als dat zo is.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah superleuk dat je 'm hebt uitgegeven, dat is sowieso een droom die uitkomt, niet waar? Hoe heet het, dan zoek ik 'm eens op :D

      Verwijderen
  6. Leuke outfit. Ik kan niet wachten tot de lente :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geschreven! En wat ben ik blij voor je dat je je verhaal hebt opgestuurd! Ze vinden 'm vast heel goed! ;)

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te lezen! Ik vind het uiltje echt heel schattig. Zo lief van je moeder ;) Kom je ook eens bij mij kijken? Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke broek! En inderdaad heerlijk dat zonnetje i.pv. al die handschoenen en sjaals die ik toch alleen maar kwijt raak en ervoor zorgen dat ik overal te laat kom, aangezien ik een kwatier "warm-inpak-tijd" nodig heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yesss I'm so ready for spring.
    Leuke outfit draag je!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx