Are you looking for something??

24.9.12

home | Ma nouveau chambre - update

Er staat wel niets over op mijn blog, maar er gebeurt genoeg hier in huize Boot! Inmiddels is de dakopbouw zelfs al bijna klaar!!! Volgende week wordt het plafond gespoten en dan gaan we behangen en laminaat leggen in mijn nieuwe kamer. Het is wel moeilijk om behang en laminaat uit te zoeken, je kent de ruimte totaal niet (dus anders dan voor mijn "oude" kamer), dus het is allemaal wel heel abstract. Ik ga toch voor hetzelfde behang als ik al had in mijn oude kamer, dat zat er toch nog niet zo heel lang op. Ik had wel iets leuks gezien van PIP, maar het is allemaal zo druk... Dat is weer zoveel van het goede... Ik zorg gewoon voor een vrolijke aankleding!
Ik was afgelopen vrijdagavond bij de Intratuin en ik geloof dat ik Intratuin-bonnen voor mijn verjaardag ga vragen... Ik heb zulke leuke dingen gezien! Heel veel van Riverdale (topmerk qua woonaccessoires, net als Riviera Maison, das alleen een tikje duurder), een bordje met "Recipe for friendship", die ik ooit in een tijdschrift had gezien en waarnaar ik al heel lang op zoek was, kussens, vaasjes, lampen... Oooh, te veel!!!
Ook heb ik daar zóóó'n lekkere koffie op! Koffie met karamelsiroop, mini-fudge en héél slagroom. Alleen al daarom is het de moeite waard daarheen te gaan.
En ze hebben daar dus ook vogeltjes. Nou, ik moet daar altijd even kijken, dat geluid, dat getjirp, daar bezwijk ik serieus bijna voor... 
Maar ik dwaal af. Ik wilde jullie wat foto's laten zien van de verbouwing. 


Hier stond de dakopbouw er dus al op. Je wilt niet weten hoe het er toen vanbinnen uitzag... Heel provisorisch en niet bewoonbaar...
Hier zijn de mannen druk bezig met... dingen waar ik geen verstand van heb. 
   De sjoelbak is al die tijd niet achter het schot vandaan gekomen. Kas wilde graag sjoelen, dus toen werd hij even tevoorschijn gehaald. Geen idee wie er heeft gewonnen, ik deed niet mee.
 Hier kun je al een beetje zien wat voor ruimte het is. Het is allemaal nog niet gestuct (of hoe schrijf je dat?) en dergelijk, maar zo groot is het dus...
 Dit is de ene kant van de voorzolder. Aan deze kant komen waarschijnlijk mijn keyboard en gitaar. Ik wilde er een muziekstudio van maken met stereo en versterker en microfoon, maar dat mocht niet van mama (en ik heb er toch geen geld voor). 


 En dit is de andere kant van de voorzolder. Op de linkerfoto zie je de plek waar mijn wastafel komt. Gaaf, hè?
Nou, en zo is het nu. Wit. Leeg. Het is wel echt kleiner dan mijn oude kamer, maar ik weet dat ik niet mag zeuren, omdat er zoveel mensen zijn die gewoon écht een kleine kamer hebben. Want even voor de duidelijk: deze kamer is echt niet klein. Maar hij lijkt en is gewoon ietsjes kleiner dan mijn oude kamer en dat zat me in het begin nog dwars. Maar nu weet ik het zeker: ik ga naar boven. Dan heb ik mijn eigen "huisje" (ik noem het zelf op kamers gaan, maar dat er dan nog wel voor je wordt betaald, gewassen en gekookt), mijn muziekhoekje én een eigen wastafel! Kijk, altijd optimistisch zijn, toch?!
Haha, hier nog twee foto's van de stoel die er staat. Ik vond 'm wel koel, zo helemaal wit. En die schaduwen. Ja, sorry, het slaat eigenlijk nergens op...
 En dit is mijn uitzicht, ongeveer. Mooi, hè?

Nog, gefeliciteerd als je dit helemaal hebt gelezen, maar ik wilde het even melden.

Liefs, Manon

7 opmerkingen:

  1. Leuk artikel en bedankt voor je lieve comment vanochtend! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet eruit als een supermooie, lichte en gezellige kamer.
    Ik slaap ook op zolder, vind ik altijd wel knus.
    1 nadeel: in de zomer is het snikheet en in de winter ijskoud -just saying- :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik vind die foto van die stoel juist wel mooi. Echt zo'n foto voor in zo'n lifestyle tijdschrift. :')

    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh ziet er mooi uit! Geniaal trouwens, die tumblr quote :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. succes met de verdere verbouwing :)
    ziet er al mooi uit!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat leuk geworden! erg gaaf!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx