Are you looking for something??

14.9.12

tag | alphabet

Vandaag heb ik weer een tag voor jullie, de alphabet-tag (: Je hebt 'm vast al heel vaak gezien, maar ja, hij stond nog in mijn concepten, haha (ben ik trouwens de enige met 50 concepten die zo klaar als een klontje zijn en zo gepost kunnen worden??), dus ik moest 'm wel een keertje doen!
Tumblr_m7ihltkzte1rsj18oo1_500_large

Age: 14-maar-bijna-vijftien jaartjes!
Best friend: May, die ken ik sinds de eerste, maar onze moeders zaten vroeger samen op zwangerschapsgymnastiek (iets waar jullie niets aan hebben!). Verder heb ik een heleboel lieve vrienden en vriendinnen!
Chore you hate: stoffen en stofzuigen (gelukkig doet mijn moeder of oma het meestal...). Het meest voor de hand liggende antwoord is misschien "leren en huiswerk maken", maar echt, dat vind ik als een echte "nerdin", zoals mijn broertje me noemt, echt niet zo erg. Alleen als ik écht ook heel graag iets anders wil doen, maar je moet maar zo denken: wat moet, dat moet. Dan komt het vanzelf wel goed.
Dreamhouse: mijn woonhart (ja, dat heb ik) gaat sneller kloppen als we langs nostalgische boerderijtjes rijden. Het zou toch fantastisch zijn om zo'n huis op te knappen?? Verder vind ik oude herenhuizen of notariswoningen ook mooi, maar die boerderijtjes, hè... Die ZIJN het gewoon (: Verder zijn Amsterdamse grachtenpandjes ook niet verkeerd (niet verkeerd duur...)
Favorite color: moeilijk, moeilijk... Voor mijn kamer lichtroze, gebroken wit en taupe. Voor kleding maakt het me niet uit. Ik houd van mooi wit, zwart en grijs, maar tegenwoordig mag er ook best wat kleur gezien worden! Qua kleding heb ik echt geen favoriete kleur... Al zal ik knalgeel niet zo snel aantrekken, dus dat is geen favoriet, haha!
Gold or silver: ja, ik speel echt vals, maar ik houd van allebei. Ik heb evenveel gouden als zilveren ringen, maar ik vind goud beter bij mijn "smaak" passen. Daarbij komt dat er de meeste tasjes en riemen goud/oud goud in verwerkt zit, dus zilver is het dan vaak "net niet"
Height: wil ik het weten? Tja, het zal wel moeten. Op mijn ID staat 1.73, maar ik ben inmiddels meer dan tien centimeter langer(en hij is tot mijn achttiende geldig).. Ook heb ik nog een heel jong gezicht op die foto, dus ik weet niet of ze me nog herkennen, haha. Nee, ik denk dat ik 1.86 ben, maar ik weet het niet. Als ik eindelijk iemand heb gevonden die even lang is als ik, weet die zijn lengte ook niet!
Instruments I play: vroeger zat ik op pianoles en ik heb dus nog een keyboard thuis staan waar ik af en toe nog op speel. Tegenwoordig speel ik gitaar en mijn gitaarleraar heeft al een aantal malen tegen mijn moeder gezegd (toen ze in het zwembad was met Kas - hij is badmeester) dat "Manon er echt mee door moet gaan, hoor, want ze heeft echt talent!". Dat is wel fijn om te horen en het is nog eens leuk ook!

Smile_large
Job Title (most recent): euhm, ik heb nog nooit een bijbaantje gehad, maar ik denk dat het schrijver is. Vorig jaar november heb ik mijn eerste boek uitgegeven en ik ben van plan om in januari/februari deel 2 uit te geven. Maar volgens mij was ik in de vakantie nog autowasser, telt dat ook?
Kids: pff, moeilijke vraag. Misschien weet je het onbewust al, maar als je nú al bewust aan moet denken, dan wordt je gek. Ik denk 2. Want één is weer zo alleen en drie is weer een hele auto vol. 
Life is incomplete without: muziek, schrijven, vrienden, familie, mijn parkiet Chikki, laptop, kleding... Eigenlijk heb je niets eens zo heel veel nodig als je er over nadenkt, haha.
Music that you always listen to: Racoon. Maakt niet uit wat. 
Nickname: Moon (verzonnen door May ;D), Manonol (een grapjas uit de klas verzon dit, maar kom er nu dus niet meer van af, hè?) en nog een beschamende bijnaam hoe mijn moeder/vader/opa/oma me noemen, die ik dus niet ga zeggen. Noem me maar Moon, of gewoon Manon. Gewoon Manon is altijd goed (:
Overnight hospital stays: Nee, alleen toen ik geboren werd, haha. 
Phobias or fears: ik ben bang voor grote insecten (megaspinnen, kakkerlakken, grote sprinkhanen, schorpioenen - ook al ben ik er zelf een, qua sterrenbeeld, maar dat zegt niets...) en... ik weet het niet. Inbrekers, denk ik. 
Quote from a movie:  Dirty Dancing (1987): "Me? I'm scared of everyting. I'm scard, of what I saw, I'm scared of what I did, of who I am, and most of all I'm scared of walking out this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I'm with you." Ik hou van oude films, zo ook van Dirty Dancing, geweldige film!

5630304252_d9b7ffa67a_z_large 
Reason to smile: lieve reacties op mijn blog, kleine, onopvallende complimentjes uit je omgeving, het triomf-gevoel als je dat musthave-item eindelijk hebt gescoord... Als je na gaat denken, kun je om meer dingen glimlachen, dan dat je je op die momenten bewust ben.
Siblings: Ik heb een broertje, Kas, van 10-maar-bijna-elf. We zijn echt broer en zus, hoor. Degenen die broers/zussen hebben, zullen die haat-liefde-verhouding maar al te goed herkennen. Hoe het in boeken gaat (áltijd aardig en lief voor elkaar, nóóit ruzie), gebeurt dus nooit in het echt, geloof me. 
Time you wake up: doordeweeks half 7 (behalve in de vakantie), in de weekenden meestal zeven uur/half acht. Ik ben écht geen uitslaper.
Underwear: dat wisselt, haha. Maar de laatste tijd veel van de H&M, die zitten lekker en zijn niet zo duur. Too much information? Het wordt toch gevraagd??
Very important date this year: hmm, moeilijk? Ik denk 20 augustus, toen begon de verbouwing (waardoor ik een nieuwe kamer krijg!). Andere belangrijke data kan ik me eigenlijk niet herinneren.... En DE BELANGRIJKSTE DATUM moet nog komen.... 28 oktober, then it's my birthday, baby! 
Worst habit: iedereen zijn spelfouten verbeteren, maar daar kan ik echt niets aan doen! Het gaat automatisch... Vervelende is dat mensen dat dan ook terug bij jou gaan doen, want ja, ik maak ook wel eens foutjes, maar dat is toch menselijk??
Yummy food you make: ik kook heel graag, maakt niet uit wat! Vroeger deed ik niet veel met de kookplaat - dat vond ik eng en ik wist er niet zoveel van op hoe hoog hij dan moet en zo - maar nu kook ik alles, van salades en pasta's, tot gebak en wraps. Ik probeer graag nieuwe dingen uit! En ik heb een verslaving voor cupcakes maken. 
Zoo animal: Als huisdier, de parkiet (klein en fijn), omdat ik die zelf heb. Maar als "normaal" dier... de giraffe, denk ik. Die zijn net zo lang als ik. En volgens mijn moeder sta ik net zo als die beesten. Mmm, weird....

Wil je deze tag overnemen? Ga gerust je gang en neem 'm over!!

Liefs, Moon♥

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tag! Misschien neem ik het ook wel over! x Esra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een hele leuke tag, misschien ga ik 'em ook nog eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tag!

    - May in een niet zo bijster originele mood.

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg leuke tag! erg leuk ingevuld :0
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaah hier nog een grammarnazi! D t fouten, ik spot ze allemaal! Hihi xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik neem hem denk ik ook over, ook al heb ik geen blog, dan maar op tumblr ofzo haha, tis toch altijd leuk om zoiets in te vullen ;)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt zo'n leuke tag, misschien doe ik hem ook wel. (als ik minder lui ben... waarschijnlijk niet dus.) Ik wist helemaal niet dat je zo groot was. Ik ben amper een miezerige 1.65 :P

    En ja, ik ben naar India geweest, zo'n uitwisselings project met school. Wel maar 10 dagen, geen jaar of zo. Ik ben in november geweest dus das ondertussen toch ook weeral bijna een jaar geleden. ;)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke! ik heb een andere vorm hiervan gedaan hij staat alleen nog niet online .
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super cool dat je een boek hebt uitgegeven !!!!
    zou ik ook wel eens willen doen...


    trouwens ook leuke tag :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx