Are you looking for something??

22.9.12

music | Eye of the hurricane

Ilse DeLange's nieuwe album is afgelopen weekend uitgekomen, maar sinds deze week staat het ook op Spotify! Ik heb hem natuurlijk meteen helemaal geluisterd. Hier mijn review over haar nieuwe album "Eye of the hurricane", die ik sinds de Spotify-release al zeker vijf keer helemaal geluisterd heb.
Klik op de titel van een song om 'm te luisteren op Youtube!
Dit album was langverwacht - het album, wat eigenlijk toen nog een heel ander album was, had ergens eerder dit jaar moeten komen. Maar toen overleed haar vader en werd het niet alleen daarom uitgesteld, maar ook omdat de muziek die erop stond, "niet meer bij haar paste". Het paste niet meer bij wat ze voelde.
Op dit nieuwe album staan drie tracks die over het overlijden van haar vader gaan; Time Will Have To Wait, We Are One en I Need For You
Het is duidelijk iets anders dan voorganger "Next To Me", waarop country de boventoon was, maar het is wel de echte Ilse DeLange-sound. Er staan veel verschillende soorten tracks op, zonder dat je Ilse "zoek raakt". 

Haar singles Hurricane en Winter Of Love, het eerste en laatste nummer van het album, zijn al een tijdje te horen op de radio. Daarin was het iets andere geluid van Ilse al te horen. 
Dus het geen country, maar dat maakt het zeker niet minder leuk en fijn om te horen. Alle tracks hebben iets, waardoor je (ik, tenminste) ze opnieuw en opnieuw en opnieuw wilt luisteren. 

Mijn favoriet? Hmm, ik weet het niet zeker, er springen er wel een aantal bovenuit, maar ik vind Time Will Have To Wait wel echt een heel erg mooi liedje, het is heel gevoelig, met die stem van Ilse kan zo'n liedje je echt raken...

En wat zegt de wereld (vooral Nederland, in dit geval)?
Popmuziek met een traan en een snik - Metro
Desondanks een sterke, overwegend luchtige plaat - NU.nl
Ilse DeLange’s meest persoonlijke album tot nu toe - Freerecord Shop

Ik hoop dat dit een klein beetje nuttig was, ik vond het vooral leuk om te delen dat het nieuwe album van mijn "idool" (wat dat woord bij mij ook inhoudt, niet zoiets als een Belieber, Directioner of Lovatic of zoiets dergelijks), of een van mijn idolen (Racoon niet vergeten!), uit is. 

Wat vind jij van Ilse DeLange en/of haar nieuwe album?

Liefs, Manon

10 opmerkingen:

  1. Ik luister eerlijk gezegd niet zovaak naar haar, maar dit lijkt me wel een leuk album!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik luister best vaak naar Ilse de Lange, hurricane vind ik erg leuk!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ga meteen luisteren! ze is een goede zangeres. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel! Lijkt me een mooi album! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haar stem ligt me niet zo, maar ik vind dat liedje Winter of Love wel gaaf!

    liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt fijn! Kende haar nog niet, ben benieuwd :)
    Kus <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik vind de muziek van Ilse altijd geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx