Are you looking for something??

28.7.12

review | Essence nail polish remover with coconut-vanilla flavour

Vandaag zal ik voor jullie een nagellakremover testen. Niet zomaar een remover. Namelijk één met een geurtje! Oké, toegeven: in het begin overheerst de overbekende aceton-lucht wel, maar als die eenmaal is opgetrokken, ruiken je nagels heerlijk naar kokosnoot met een vleugje vanille (:
Nou is dat luchtje natuurlijk maar bijzaak, want waar het om gaat is dat de remover je nagellak goed verwijderd! Dat heb ik natuurlijk voor jullie getest.


De prijs: tussen de €1,- en €2,- (sorry, ben de prijs vergeten ;$)
De inhoud: 150 mL, een redelijk groot flesje voor nagellakremover, vind ik.
Het prodcuct zelf: het ziet eruit zoals nagellakremover er uit moet zien: gewoon een simpel flesje van licht doorschijnend plastic. Deze ziet er lekker vrolijk uit met dat blauw.
Dit zegt Essence er zelf over: Bijzonder effectieve nagellakverwijderaar die snel elke nagellak verwijdert, zonder nagelhuid en -oppervlak uit de drogen.

Dus... is dat wel waar?! Ik heb de remover getest met een lakje die er één week op zit, en een nagellak die er drie dagen op zat. En ook met een glitterlakje, omdat deze naar ervaring vaak moeilijker te verwijderen is. Dus drie testen, die uiteindelijk een oordeel vormen (:
De drie dagen-test
De nagellak die ik op had gedaan was een blauw exemplaar van Pupa. Ik heb één laagje gedaan.
Ik heb de nagellak op mijn rechterhand er een week op laten zitten, maar in deze test gaat het om de linkerkant: drie dagen. En hier drie vragen (dat rijmt, haha):
Is het makkelijk te verwijderen? Het gaat redelijk makkelijk
Is je nagel helemaal schoon, na hoeveel keer? Je moet wel extra hard wrijven aan de zijkant.
Moet je vaak nieuw spul op je watje doen? Nee!
Zo zag mijn nagel eruit 
En hier zat de nagellak op het watje.
De 1 week-test
De nagellak op mijn rechterhand heeft er een week opgezeten en toen mocht ik het er af halen. Daarbij hield ik weer rekening met deze vragen:

Is het makkelijk te verwijderen? Minder makkelijk dan na drie dagen, maar je hoeft niet hard te "boenen"
Is je nagel helemaal schoon, na hoeveel keer? Na ongeveer vijf keer heen en weer gaan is het eraf
Moet je vaak nieuw spul op je watje doen? Doordat je harder moet boenen moet je ook vaker spul erop doen.
Sorry, per ongeluk alle vier de nagels in een keer gedaan zonder foto's te maken...
De "glitterlak-test"
De nagellak die ik voor deze test heb gebruikt is HEMA Miss Helen No. 38. Ik heb 'm over de blauwe Pupa-nagellak gedaan. Ook met deze test keek ik weer naar het volgende:

Is het makkelijk te verwijderen? Nee, je moet zo hard boenen dat het watje helemaal kapot gaat!
Is je nagel helemaal schoon, na hoeveel keer? Je moet héél vaak boenen en dan zitten er nog glitters op!
Moet je vaak nieuw spul op je watje doen? Ja, wel twee keer! 

Tadaaah!
Pluspunten: 
Toch wel het geurtje (:
Met één laagje gaat het er snel vanaf

Minpunten: 
Er zit geen klein gaatje in het flesje, er gaat dus heel snel heel veel uit, maar geen grote ramp
Het werkt níét met glitternagellak!

Eind oordeel:
Een fijne remover, voor normale nagellak, voor glitters moet je toch wel heel hard boenen

Liefs, Moon♥

4 opmerkingen:

  1. Fijne review! Het lijkt me wel een fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede review inderdaad! Ik zoek alleen nog steeds naar een nagellakremover die ook glitter nagellak aankan, dat kunnen de meesten namelijk helaas niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt fijn! Dat er een geurtje aanzit is leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx