Are you looking for something??

31.7.12

tag | Been There, Done That!

Hee allemaal, 


Deze tag zag ik op de blog van Janine, en aangezien ik net terugkom van vakantie, leek het me leuk om hem nu te doen! Enjoy (:
Zweden 2012


Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
Frankrijk, Griekenland, Italië, Liechtenstein, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Denemarken. Landen bij drielandenpunten tellen zeker niet? (:

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen? 
Verenigde Staten! Ik heb er al zoveel boeken over gelezen en films over gezien dat ik soms bijna denk dat ik er al bijna ben! Het is de perfecte combinatie van grote steden en wilde natuur, en beide vind ik echt geweldig! Mijn grote droom is daarheen gaan! En New York natuurlijk NIET overslaan (:

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.) 
Hmmm... van alles wat eigenlijk. Dan zou ik een keer een big city aandoen (en daar shoppen, of course), de natuur in de omgeving verkennen, dagen inlassen waar ik alleen een boek lees... 
Maar als het om mijn vakantiedroom gaat: ik wil zóóó graag een keer op vakantie in zo'n ouwe Volkswagen T1! Geweldige auto vind ik dat, als ik er eentje tegenkom, gaat mijn hart altijd sneller kloppen...

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen? 
Rome. Wat een mooie stad is dat! Al die hele oude "gebouwen", ik houd ervan! Ik ben er maar een lang weekend geweest, en heb nog láng niet alles gezien. En ik ga er ook nog een keer heen, in 5VWO met de klas (:

Laat je allerleukste vakantiefoto zien. 
Aaahw, moet ik echt kiezen? Ik heb dit jaar al zoveel leuke gemaakt en dan heb ik het nog niet eens over de jaren daarvoor! Nou ja, vooruit dan maar, ik kies er een.
Zweden 2012
Haha, Kas moet altijd gekke bekken trekken. Ik focuste op de vork (de vork waar we vroeger altijd ruzie over hadden) en wist niet dat Kas erachter lag. Hij hoort zo, maar op de kant is ie eigenlijk leuker, alleen dat kreeg ik niet voor elkaar...

Met wie ga je meestal op reis? 
Mijn vader, moeder en broertje... Vroeger gingen Kas en ik nog wel eens met onze opa en oma samen, maar dat doen we niet meer. Wel gaan we af en toe nog wel eens met z'n zessen (ouders, opa en oma, broertje en ik). En eens per jaar kamperen we met vrienden van m'n ouders. Maar dat is niet echt een "reis", meestal gewoon ergens in Nederland...

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon) 
Met mijn beste vriendin (Maaike)! Liever niet met een vriend(inn)engroep, dat is vaak zo chaotisch en daar hou ik hélemaal niet van...

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland? 
Iets waarmee ik kan schrijven (mobiel, pen en papier), iets met muziek en oordopjes, een dik boek (of liever: onbeperkte boekenvoorraad). Ik heb geen reisgenoot nodig, dit is genoeg. Alhoewel... Geef me ook maar een koffer met bikini's en strandkleding...

Rome 2011
Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar? 
O, vaak genoeg. Weekendjes met z'n zessen, met de vriendengroep van m'n ouders, met opa en oma of alleen met m'n ouders en broertje... Vaak genoeg! Maar ik heb liever het buitenland, denk ik... Is wat "spannender" en meer vakantie, als ik dat zo mag zeggen....

Ga je liever naar een attraktiepark of naar een dierentuin?
Dierentuin! En lekker foto's maken, natuurlijk!

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben? 
Zoals de Duitse visite (die toevallig fysiotherapeut was...) bij mijn opa en oma al zei: ik heb het figuur niet om te skiën. En daar ben ik maar wat blij om, nu heb ik een réden om niet mee te gaan, want a) ik kan het niet en b) ik heb er echt een hekel aan! Als we op wintersport zijn, zie je mij met de anderen die niet de helling afgaan, een iglo bouwen of een sneeuwbalgevecht houden...

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering? 
Hmmm, dat is best moeilijk. Misschien alle keren dat ik al heb gezwommen in Zweedse meertjes, of gewoon het kamperen zelf. Dit is echt niet te doen, zeg. Ik weet echt niets....
Zweden 2010
Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Eigenlijk was dat een week vóór de vakantie. Vorig jaar, voor we naar Noorwegen gingen, begaf de motor van onze auto het ineens. Het kwam uiteindelijk goed - we kregen een leenauto - maar we waren er allemaal behoorlijk van geschrokken en het heeft wel een beetje stress bezorgd toen.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Nou ja, "ben je geweest" kun je beter zeggen. Ik ben naar Zweden geweest, stopte op de terug in Denemarken en overnachtte een nachtje op een camping in Duitsland. Drie landen dus!

Waar zou je nooit op vakantie gaan? 
Ontwikkelingslanden. Ik zou daar wel een keertje heen willen, maar niet "op vakantie". Dan zou ik vrijwilligerswerk gaan doen. Misschien. Maar geen vakantie. Daar kan je geen vakantie vieren.

Noorwegen 2011
Ik tag de volgende mensen: 
Neem 'm over als je wilt!


Lots of love, Moon

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog heb je!

    Liefst, Sarah xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Naar de VS gaan is zeker aan te raden! Ik heb vorig jaar een road trip van 6 weken gemaakt, echt de mooiste reis tot nu toe. Was georganiseerd dus we kregen ook de onbekendere hot spots te zien, echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx