Are you looking for something??

30.7.12

personal | photo diary Zweden 2012

Lieve allemaal,

Ja, ja, hier is ie eindelijk! Hoe saai het misschien voor jullie is, ik wil jullie graag mijn foto's laten zien van Zweden 2012, tenminste, een kleine greep daaruit, want ik heb heeeuuul veel foto's gemaakt!
Met de spiegelreflex kun je zelfs de kleinste details nog zien, zoals de verroeste delen van deze Zweedse brievenbus!
We hoefden zondagochtend 9 juli niet héél vroeg te vertrekken, om half 9 ongeveer. De boot in Kiel vertrok pas om 7 uur ´s avonds, dus we hadden alle tijd. We stonden een tijd lang in de file in Hamburg, maar eenmaal op de boot was het allemaal superrelaxed. Mijn vader had een enorm luxe hut gereserveerd, we hadden uitzicht op het dak. Maar het was waarschijnlijk een hut voor twee volwassenen en twee kínderen, want het bed was maar 1.65 meter of zo. Dat bed was niet berekend op een kind van 1.86 meter!

De bootreis
Linksboven: Iemand was zijn wc-rol vergeten... Daar moest ik natuurlijk even een foto van maken!
Rechtsboven: Dé quote van Stenaline: making good time.
Linksonder: Mooie lucht vanaf het dek van de boot.
Rechtsonder: Wolken kunnen ook mooi zijn...
Onderweg
Linksboven: Hmmm, ijskoffie. Heerlijk, zeker als je lang in de auto moet zitten...
Grote & kleine foto links: Dit beertje heb ik al meer dan acht jaar rond mijn gordel en ik kan er geen afscheid van nemen!
Grote foto rechts: Lekker muziek luisteren op m'n iPod (die ik even kwijt was, maar ik heb ´m gevonden!)
Kleine foto helemaal rechts: Altijd leuk: foto's maken van elkaar (:
Andere kleine foto: Mijn boek is lekker opgeschoten! Ook in de auto heb ik vrolijk verder geschreven.

Eerste camping
Aangekomen op de eerste camping (met Nederlandse eigenaren!) hadden we heel mooi weer, maar dat ging al snel over in regen en kou. Er waren veel muggen en we hebben door het slechte weer niet eens kunnen zwemmen in het meertje! Wel zijn we er met een oude trein wezen rijden en hebben we door een oud oerbos - nu nationaal park Tiveden - gelopen (of zeg maar beter gesurvivald). Het zijn zoveel foto's, dat ik maar niet per foto uit ga leggen wat er daarop aan de hand is, haha.

Tweede camping
De tweede camping heette Radastrands (met bolletje op de 1e A) en had óók Nederlandse eigenaren. We zijn er al eens geweest, toen met andere eigenaren. We hebben gezwommen (tot het alweer ging storten...) en zijn met een vlot het water opgegaan om bevers te spotten (een zogenaamde beversafari). Al met al wat het heel erg leuk, ook op deze camping, ondanks het slechte weer. Ik vond het jammer dat we door moesten...

Derde camping
Hier mochten we genieten van het eerste échte zomerweer. Toch waren er ook slechte dagen, waarop we gewoon binnenzaten en eindeloos Monopoly Deal speelden. We hebben ook ansichtkaarten gestuurd en ik vond de postzegels erg vet (dus moest ik er een foto van maken...). O, en wat de banaan betreft: ik ging kijken hoe ver mijn vaders grootste lens kwam. Nou, ver genoeg om een mooie foto te maken, waarop je álle grassprietjes nog kunt zien...

Vierde camping
Ik noem dit "vierde camping", maar eigenlijk zijn al deze foto's gemaakt in Kopenhagen, waar we heen zijn gegaan toen we op die vierde camping stonden. Die dag was het écht geweldig weer, dus liep ik in korte broek en was blij dat ik m'n Birkenstocks aan had in plaats van mijn All Stars. Alle foto's zijn gemaakt met de spiegelreflex van mijn vader, ik voelde me een ware toerist. Ik kwam veel gele objecten tegen en die heb ik ook gefotografeerd. Lijkt me echt leuk om een keertje in een stad foto's te maken en te concentreren op één kleur. Nou ja, verder hadden we Starbucks-ijskoffie en kwamen we een gebouw tegen dat gewikkeld was in een soort kant, wat er heel vet uitzag. Ook namen we nog als echte toeristen de sightseeing-boot en aten we een heel lekker ijsje van een echte Italiaan (mijn vader: 'Hij is niet goedkoop, maar wel heel lekker.'). Omdat het mijn moeders verjaardag was, gingen we "uiteten" (terwijl Kas zo graag naar de Mac wou...) bij een Italiaan in hetzelfde straatje van het ijs. Ik heb heel lekker gegeten!
En o, o, o, wat heb ik veel inspiratie opgedaan! Wat kleding betreft, maar ook voor kamerinrichting, haartrends, schoenen... Ik ontplofte bijna van ideeën aan het eind van de dag, toen we in de trein stapten, terug naar de camping...
De BBQ
Aangezien goede dagen schaars waren in onze vakantie, moesten we toch een keer BBQ'en. Dat deden we op Isaberg, de derde camping, op zo'n weggooiding. Vlees is belachelijk duur in Zweden (en ook in Noorwegen, trouwens), dus hadden we alleen worstjes, iets met varkensvlees en vis. Dat bleek uiteindelijk meer als genoeg. Het was heerlijk en het zonnetje maakte het plaatje helemaal compleet. Over het algemeen hebben we het kopen van vlees gemeden in de vakantie. We aten iets uit blik, uit een potje of uit de diepvries, want dat was wel te doen.
Overig
Dit zijn wat random foto's.
Van linksboven tot rechtsonder: 1. Ook in de vakantie heb ik posts geschreven en héél veel ideeën gedacht. 2. De Zweedse vlag, gewoon omdat ik me verveelde en gewoon ergens foto's van móést maken. 3. Een mooie close-up van een bloem. Het kon me op dat moment niets schelen wat mensen ervan vonden dat ik een bloembak aan het fotograferen was. 4. Weer zo'n ik-moet-gewoon-fotograferen-foto. 5. Mooie foto van mij met All Stars, gemaakt door mijn moeder, materiaal voor een outfitpost die eraan zit te komen (: 6. Hmmmm, witte Toblerone op de laatste bootovertocht van onze reis: Rodby (o met een /) - Puttgarden. 7. Foto's van spiegelreflex (: 8. Altijd leuk: met slippertjes in het gras. 9. Greetings from Sweden♥ 10. Door het nationaal park Tiveden banjeren. Het begon te regenen, dus snel mijn capuchon op. Jas leek minder waterdicht dat ik had gedacht... 11. Foto van Birkenstocks, in een park in Kopenhagen, waar we even uitrustten voor we ons weer in de drukte van de stad stortten. 12. Je ziet 'm maar half, zie ik nu. Een soort actiefoto van mij, hij is echt grappig. 13. Nog een sneak-peek van de coming soon outfitpost (: 14. Aaaaah, DE Ice Coffee!

Nou dit was het. En "het" was best lang, hè? Ik hoop dat jullie het leuk vonden, ik vond het in ieder geval leuk om foto's uit te zoeken, de stukjes te schrijven en alles tien keer na te kijken of het er mooi genoeg uit zag.

with love, Moon

Leuk dat je mijn blog hebt gezocht en bedankt voor je reactie! You made my day! xx